Identificarea si analiza cuvintelor cheie reprezinta o parte importanta a procesului de optimizare pentru motoarele de cautare a unui site. De altfel, acesta este primul pas care trebuie facut inainte de a lua decizii despre structura site-ului si de a incepe sa scrieti continutul paginilor. Intr-o lume guvernata de motoarele de cautare si de algoritmii pe baza carora acestea functioneaza, un site construit fara a fi identificat si analizat in mod riguros cuvintele sale cheie este, de la inceput, destinat esecului.

Numele de domeniu nu mai reprezinta demult singurul mod in care webmasterii folosesc cuvintele cheie. Chiar daca site-ul dvs. are nume de domeniu bun (relevant pentru tipul de site si informatia/serviciile pe care le ofera), asta nu inseamna ca acest site va avea trafic. Site-urile au nevoie de o strategie de marketing sanatoasa si eficienta, la fel ca oricare alt tip de afacere si una dintre cele mai profitabile modalitati este ceea ce numeste “search engine marketing” (marketing prin motoarele de cautare). Orice astfel de campanie de marketing are ca prim pas identificarea si analiza cuvintelor cheie. Acestea reprezinta locatia unei afaceri online si modalitatea in care aceasta este gasita de potentialii sai clienti.

In multe domenii, produsele si serviciile pe care oamenii le cauta online difera de cele care figureaza pe listele celor mai vandute obiecte/servicii din magazinele obisnuite. De aceea, chiar daca sunteti un cunoscator foarte bun al domeniului respectiv, este recomandabil sa aruncati o privire asupra obiceiurilor de cautare si de cumparare pe care potentialii dvs. clienti le au atunci cand folosesc internetul, iar cuvintele cheie sunt un prim pas in acest sens.

Cum se face identificarea cuvintelor cheie? Expertii SEO folosesc strategii si instrumente diferite. Cum nu exista o reteta universala de succes pentru intreg procesul de optimizare pentru motoarele de cautare, specialistii din domeniu nu au reusit sa gaseasca o formula magica nici pentru identificarea si analiza cuvintelor cheie. Cu toate acestea, primul sfat pe care vi l-ar da orice expert SEO ar fi sa va puneti in locul utilizatorului si sa va intrebati: ce cuvinte/sintagme ar folosi oamenii pentru a gasi o astfel de informatie sau un astfel de produs? Rugati-i pe apropiatii dvs. sa va ajute in acest demers daca vi se pare ca singur nu reusiti sa alcatuiti o lista suficient de cuprinzatoare.

Urmatorul pas consta in utilizarea unui instrument automat pentru a vedea ce cuvinte cheie folosesc de fapt oamenii, cat de des si care este competitia cu care veti avea de furca in timpul procesului de optimizare.   Analizand site-urile competitoare, veti putea intelege daca merita efortul de a miza pe aceleasi cuvinte cheie sau mai degraba investiti resursele respective in identificarea unor cuvinte si sintagme cheie diferite, pentru care este mai putina competitie.

O ultima etapa a strategiei de marketing in ceea ce priveste cuvintele cheie consta in desemnare paginilor site-ului in care termenii si sitagmele respective urmeaza a fi folosite. Odata ce acesti pasi au fost urmati, puteti trece la elaborarea continutului, avand grija sa folositi cuvintele cheie in forma in care acestea au rezultat in urma procesului de identificare, precum si sub forme similare de cateva ori pe parcurusl unei pagini. Si in ceea ce priveste densitatea cuvintelor cheie exista pareri diferite, dar majoritatea specialistilor SEO sunt de acord ca folosirea sintagmei tinta o data in 100 de cuvinte este cea mai buna solutie.

Cateva instrumente folosite pentru identificarea cuvintelor cheie:

Keyword Planner – un instrument oferit gratuit de Google, conceput in special pentru planificarea campaniilor de publicitate online, dar care poate fi folosit cu succes si pentru identificarea si analiza cuvintelor cheie.

WordTracker – un instrument gratuit care genereaza cele mai des utilizate sintagme folosite de utilizatorii de internet, pornind de la sugestia dvs., oferindu-va informatii despre volumul de cautari si competitie.

Ubersuggest – un instrument de identificarea cuvintelor cheie multi-lingvistic, care produce numeroase rezultate, dar nu intotdeauna relevante.

Google Autosuggest – fara a fi fost creat pentru scopuri SEO, sugestiile pe care Google le ofera atunci cand introduceti un termen/o sintagma in paginile de cautare pot fi folosite cu succes pentru identificarea cuvintelor cheie pe care sa le utilizati pe site.

Contacteaza-ma

Dacă calitatea este importantă pentru tine, contactează-ne! .

CONTACT