Google se pregătește să apună Universal Analytics și să treacă la Google Analytics 4 (GA4), a anunțat compania miercuri săptămâna trecută . Începând cu 1 iulie 2023, Universal Analytics va înceta procesarea de date noi, iar GA4 va deveni instrumentul standard pentru monitorizarea activității site-ului web.
GA4, denumit „ următoarea generație de Google Analytics ”, are diverse avantaje față de predecesorul său: 1.) integrări Google Ads mai perfecte, 2.) confidențialitate îmbunătățită a utilizatorilor și 3.) date mai valoroase și informații despre utilizatori. Aceste capabilități adăugate fac ca Universal Analytics și modelul pe care este construit să fie depășite.
Google a declarat în anunț,
Universal Analytics a fost creat pentru o generație de măsurare online care a fost ancorată în web-ul desktop, sesiuni independente și date mai ușor de observat din cookie-uri.
Trecând de la această metodologie învechită, GA4 elimină cookie-urile și utilizează un model de date bazat pe evenimente, permițându-i să funcționeze pe platforme (site-uri web și aplicații) și să ofere informații pe mai multe platforme. Renunțarea la cookie-uri înseamnă, de asemenea, mai multă confidențialitate a utilizatorului, ceea ce a devenit din ce în ce mai vital pentru consumatorul modern.
GA4 este conceput pentru a ajuta specialiștii în marketing să-și intensifice instalările și vânzările de aplicații, să genereze clienți potențiali și să interacționeze cu utilizatorii mai ușor ca niciodată. În cele din urmă, proprietatea nouă și îmbunătățită deschide calea pentru campanii mai direcționate și cu impact mai mare.
Înainte de 1 iulie 2023, agenții de marketing pot continua să colecteze și să utilizeze date noi în proprietățile lor Universal Analytics. După aceea, ei pot accesa în continuare datele procesate anterior timp de cel puțin șase luni. Google spune că va specifica ulterior o dată la care proprietățile Universal Analytics existente nu vor mai fi disponibile.
Dacă nu te-ai pregătit încă pentru adopție, trebuie să începi acum . Configurarea proprietăților GA4 încă de acum înseamnă că puteți începe să urmăriți valorile esențiale pentru campania dvs. Și cu cât vă familiarizați mai devreme cu interfața și capabilitățile GA4, cu atât sunteți mai echipat pentru a face schimbarea și a vă menține campaniile în desfășurare.
Mai multe știri SEO pe care le puteți folosi:
Google Search Central Virtual Unconference va avea loc pe 27 aprilie: Google a anunțatva organiza cea de-a treia Conferință Centrală de căutare pe 27 aprilie 2022. Evenimentul virtual interactiv nu este o „conferință centrală de căutare tipică” – nu există vorbitori sau prezentări. Participanții sunt liberi să interacționeze și să participe la discuții de grup cu alți agenți de marketing digital, SEO, proprietari de site-uri web, dezvoltatori și editori. Fiecare discuție va avea unul sau doi facilitatori pentru a menține impulsul pe tot parcursul sesiunii și pentru a oferi tuturor ocazia de a se alătura conversației. Oricine se poate înscrie pentru a deveni facilitator, dar sesiunile sunt de obicei gestionate de angajați Google, experți în produse sau alți membri ai comunității. Fiecare sesiune va avea, de asemenea, un număr limitat de participanți pentru ca discuția să fie gestionabilă. Google a distribuit întrebări frecvente despre evenimente și reguli ale comunității, dar încă nu a anunțat agenda.Înscrierile încep pe 30 martie.
Evaluările profilului de afaceri Google au avut probleme: în ultimele săptămâni, comunitatea locală SEO a observat că multe recenzii nu au fost postate pe Google Maps și Google Search. O companie cu peste 700 de locații și-a scăzut numărul de recenzii de la 200 la 16 în acea perioadă. Săptămâna trecută, un purtător de cuvânt Google a confirmat pentru Search Engine Land (SEL) că au existat, de fapt, probleme cu recenziile care nu apar pe Google Business Profiles și că echipa Maps lucrează activ pentru a le rezolva. După remedierea erorilor, toate recenziile noi care respectă politicile de revizuire Google Maps ar trebui să apară în mod normal.
Link-uri gratuite de rezervare la hotel sunt acum disponibile pe Google Search și Google Maps: link-urile gratuite de rezervare la hotel de la Google, care erau disponibile numai în Google Hotel Search , sunt acum pe pagina cu rezultate Google și pe Google Maps. Când utilizatorii dau clic pe aceste linkuri, vor fi direcționați către site-ul hotelului unde pot finaliza procesul de rezervare. În plus, funcția oferă capabilități de raportare care le permit proprietarilor de hotel să vadă câți utilizatori au făcut clic pe linkurile lor și să înțeleagă câte conversii (rezervări) le aduc înregistrările gratuite. Pagina cu rezultate ale motorului de căutare Google (SERP) și Maps sunt cele mai proeminente două servicii Google, astfel încât această nouă caracteristică ar putea oferi companiilor hoteliere o vizibilitate și o acoperire fără precedent. George Nguyen de la SEL noteazăcă, deși aceasta este o veste incitantă pentru proprietarii de hotel, acest lucru ar putea lăsa în cele din urmă serviciile de pe site-urile agențiilor de turism învechite.
Se întâmplă „Rafinați această căutare” și „Extindeți această căutare” de la Google: Google a confirmat pentru SEL că a lansat funcțiile „rafinați această căutare” și „extindeți această căutare” în rezultatele căutării în engleză și în SUA. Ambele funcții le permit utilizatorilor să-și ajusteze căutarea prin adâncirea unui subiect specific sau micșorarea la subiecte mai generale. Pentru companii și agenții de marketing, acest lucru înseamnă mai multe modalități pentru clienții potențiali de a-și găsi și descoperi site-urile în Căutarea Google în timp ce caută un anumit subiect sau produs. „Lucruri de știut” și „lucruri de luat în considerare” nu sunt încă live, dar compania spune că le-a testat.
Sondajul dezvăluie că majoritatea SEO-urilor se așteaptă să piardă trafic în urma migrării site-ului: O majoritate covârșitoare a SEO-urilor cred că o migrare a site-ului ar putea cauza pierderi de trafic. Consultantul independent SEO Natalie Mott a realizat un sondaj pe Twitter cu întrebarea: „ Când gestionați migrarea unui site web, presupuneți automat că va exista o pierdere de trafic? De ce de ce nu?” Sondajul a strâns 1.346 de voturi, iar 78% au votat „da”. Un răspuns la sondaj a oferit o abordare mai nuanțată a problemei, spunând „depinde”, iar pierderea de trafic ar putea fi prevenită dacă sunteți responsabil de întregul proces, de la dezvoltare până la proiectare; cu toate acestea, unele redirecționări de ultimă oră ar cauza inevitabil o oarecare scădere a traficului. Barry Schwartz de la masa rotundă SEeste de acord, afirmând că „depinde de ceea ce se schimbă de fapt”. O migrare presupune mutarea unei cantități semnificative de conținut web într-un domeniu nou, dar cei mai mulți SEO experimentați îi pot reduce efectele secundare și pot menține pierderile minime și temporare. În cele din urmă, dacă gestionați o migrare a unui site, Schwartz vă sfătuiește să stabiliți așteptările potrivite pentru clientul dvs.